پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۵۲:۰۴

افزایش ظرفیت بارگیری و صادرات در پایانه‎های نفتی عربستان

باشگاه خبری فراساحل: مقام‎های شرکت نفت Saudi Aramco عربستان اعلام کردند که پس از تعمیر پایانه Muajjiz تا سال آینده میلادی، ظرفیت بارگیری و صادرات در پایانه‎های نفتی این کشور به 15 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، این پایانه که در دریای سرخ واقع شده است پیش از این به عنوان پایانه صادراتی نفت عراق استفاده می‌شد. نفت عراق از طریق خط لوله عراق-عربستان (IPSA) به این پایانه منتقل می شد اما پس از حمله صدام حسین به کویت در سال 1990 میلادی دیگر از این خط لوله استفاده نشد. عربستان در سال 2001 میلادی این خط لوله را در ازای بدهی بغداد مصادره کرد. سپس این کشور از طریق این خط لوله شروع به تغذیه نیروگاه های گازی خود واقع در غرب کشور کرد.

در سال 2012 میلادی عربستان خط لوله IPSA را جهت صادرات نفت به طور آزمایشی افتتاح کرد تا در صورتیکه ایران تنگه هرمز را مسدود کرد بتواند بخش اعظمی از نفت خود را به این شکل صادر کند.آغاز به کار پایانه نفتی Muajjiz از سال آینده می تواند ظرفیت صادرات نفت عربستان را به روزانه 15 میلیون بشکه برساند. ظرفیت کنونی صادرات نفت عربستان 11.5 میلیون بشکه در روز است. این اقدام عربستان توانایی آرامکو را در پاسخگویی به مشتریانش افزایش می دهد و قابلیت صادرات عربستان را در غرب این کشور تقویت میکند. سداد الحسینی، یکی از مدیران پیشین آرامکو، اظهار کرد: "آغاز به کار فعالیت پایانه Muajjiz می‎تواند موجب تنوع فروش نفت و محصولات نفتی و مشتریان نفتی عربستان می شود."



  کد خبر : 3586
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :